Apetyt na seks a odpowiednia dieta

Powiedzenie „przez żołądek do serca” wydaje się być bardzo aktualne. Nie od dziś wiadomo bowiem, że wiele produktów spożywczych wpływają korzystnie nie tylko na poprawę samopoczucia, ale również na wigor seksualny. Jeżeli więc zależy nam na tym, by rozbudzić w partnerze / partnerce żar namiętności, warto wiedzieć, w jaki sposób komponować posiłki. Dzięki odpowiednio dobranym składnikom można rozbudzić w partnerze ogromny apetyt na… seks.

Na energię i mniej stresów

Ospałość, ciągłe zmęczenie oraz nadmierny stres nie sprzyjają aktywności seksualnej. Dlatego też należy robić wszystko, by z powrotem odzyskać chęci do seksualnego działania i miłosnych igraszek. Warto więc urozmaicić dietę w taki sposób, by nie zabrakło odpowiednich składników.

Podstawą są witaminy z grupy B, które przyczyniają się do łagodzenia skutków długotrwałych sytuacji stresowych, które odpowiadają za spadek libido zarówno u mężczyzn, jak i kobiet. Witaminy te przyczyniają się również do przyspieszenia przemiany materii oraz produkcji hormonów płciowych.

By zyskać więcej energii nie należy zapominać o węglowodanach. Trzeba jednak wybierać tylko takie, które mają niski indeks glikemiczny. Nie powodują gwałtownych skoków poziomu cukru we krwi, zapobiegając tym samym nagłym napadom apetytu. Są także doskonałym źródłem energii, dzięki temu że glukoza uwalniana jest do krwi bardzo powoli.

Na wigor

Nie od dziś wiadomo, że białko odpowiada za przyrost mięśni, pobudzenie wytwarzania oraz wydzielania testosteronu. Sprzyja również sprawności seksualnej. Warto pamiętać, że białka składają się z długiej sekwencji aminokwasów, wśród których najważniejszym dla mężczyzn jest arginina. Ten aminokwas jest głównym składnikiem męskiego nasienia. Ponadto przyczynia się do stymulowania wydzielania tlenku azotu – tlenku, który odpowiada za przepływ krwi, co z kolei jest niezwykle ważne w przypadku erekcji.

Jeżeli więc chcemy, by partner miał więcej chęci do seksu, wówczas należy podawać mu solidne porcje białka. Codziennie każdy mężczyzna powinien wypić szklankę mleka, jogurtu, kefiru. Z mięs najlepiej podawać to przyrządzone w czasie pieczenia bądź duszenia. Raz na jakiś czas (najlepiej 3 razy w tygodniu) warto podawać morskie ryby i jajka. Są one bowiem najlepszym źródłem białka.

Na siłę seksualną

Sprawność seksualną pozwoli zachować na dłużej witamina E. Jej rola polega na wspomaganiu prawidłowego funkcjonowania przysadki mózgowej, która z kolei odpowiada za właściwą pracę gruczołów odpowiedzialnych za wydzielanie hormonów płciowych. W ten sposób dochodzi do pobudzenia aktywności seksualnej.

Warto wiedzieć, że witamina E ma także wpływ na zwiększenie siły mięśni, co pozwala na dłuższe cieszenie się seksem.

Na wrażliwość

Podczas stosunku seksualnego bardzo ważna jest wrażliwość na bodźce. Im większa wrażliwość, tym większe doznania. Jeżeli zależy nam na tym, by zwiększyć przyjemność z seksu i spotęgować doznania seksualne, warto wzbogacić dietę w odpowiednie składniki.

W pierwszej kolejności warto zadbać o to, by w codziennym jadłospisie znalazły się źródła lecytyny (fasolka szparagowa, zielony groszek, soczewica, soja). Lecytyna zaś stanowi choliny, z której powstaje acetylocholina. Ta ostatnia należy do jednego z neuroprzekaźników mającego związek z aktywnością seksualną. Związek ten uczestniczy w przekazywaniu bodźców pomiędzy nerwowymi komórkami. W rezultacie organizm jest dużo bardziej wrażliwy na bodźce, w tym także bodźce seksualne, co sprzyja zwiększeniu doznań erotycznych.

Na ostudzenie miłosnych zapędów

Warto pamiętać, że istnieją również takie produkty, które dają efekt zupełnie odwrotny. Dlatego też, jeżeli nie chcemy, popsuć erotycznego nastroju i nie chcemy, by „zmysły prysły”, należy koniecznie unikać niektórych produktów.

W pierwszej kolejności z miłosnego menu należy wyeliminować źródła nienasyconych kwasów tłuszczowych oraz cholesterolu. Przyczyniają się one bowiem do pogorszenia ukrwienia narządów płciowych, co najczęściej skutkuje zaburzeniami erekcji w przypadku mężczyzn oraz spadkiem libido u kobiet.

Z diety miłosnej należy również produkty pochodzące z białej mąki. Są one bowiem źródłem węglowodanów sprzyjających tyciu. A dodatkowe kilogramy wpływają na obniżenie sprawności seksualnej.

Jeżeli chcemy mieć większy apetyt na seks należy ograniczyć ilość spożywanych słodyczy, które zjadane w nadmiarze odpowiadają za nadwagę, co z kolei wpływa na zaburzenia potencji. Podobnie jest i z alkoholem. Jeśli wypijany jest w nadmiarze, wówczas usypia i zwęża naczynia krwionośne, utrudniając osiągnięcie wzwodu.

4,5 k

0 comments on “Apetyt na seks a odpowiednia dieta

1 Pingi/Trackbacks dla "Apetyt na seks a odpowiednia dieta"

  1. […] Słowa pełne miłości, czuły dotyk dłoni i warg pobudzają zmysły, przyczyniają się do odczuwania narastającego pożądania, jak również stwarzają możliwości dojścia do samej granicy rozkoszy. Co prawda rodzi się ona w mózgu, ale tylko dzięki sygnałom, które przesyłają mu zmysły. Warto więc obudzić je z uśpienia, a dostarczą naprawdę intensywnych przeżyć. By jednak miłosne doznania stały się dla nas prawdziwą ucztą, należy pomyśleć o stworzeniu nastroju. Dyskretna muzyka, łagodne światło, pachnące kwiaty bądź kadzidła i smaczne jedzenie, pobudzą apetyt na seks. […]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *